Skip to main content
Scăderea TVA la alimente a făcut ca valoarea coşului de vacanţă în stațiunile de pe litoralul românesc să scadă la 43 de euro, acesta devenind astfel cea mai ieftină destinație dintre cele monitorizate.
 
  Un studiu efectuat de site-ul Post Office Travel Money monitorizează, anual, preţurile a opt produse alimentare şi nealimentare de uz comun, în 40 de destinaţii de vacanţa, de pe întreg mapamondul, mai puţin România. FPTR a continuat acest studiu, introducând preţuri pentru produse si servicii similare din țara noastră.

Anul acesta, rezultatul studiului arată că România se află pe locul I, (față de locul IV, anul trecut) fiind destinația turistică de litoral cea mai ieftina dintre cele noua analizate, unde turiştii cheltuie, în medie, 43,56 € pentru cele opt produse alimentare şi nealimentare de uz comun. În clasamentul celor mai ieftine destinații de litoral, după România se află competitori precum Bulgaria, Spania, Turcia, Grecia, Croaţia, Franţa, Egipt și Italia.

 "Scăderea TVA la alimente în luna iunie a făcut ca România să devină cea mai ieftina destinație dintre cele monitorizate. Prețurile au rămas pe loc, în timp ce în alte destinați au crescut cu 20%, în medie, față de anul trecut datorita inflației si ratei de schimb lira, dolar, euro. Daca s-ar introduce si impozitul specific pentru turism, am putea scădea si mai mult preturile.", a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv FPTR.

   Coşul de vacanţă analizat în acest raport a inclus următoarele articole: o masă pentru doi adulţi (include 3 feluri de mâncare și o sticlă de vin local), un pahar de vin, un pachet de țigări Marlboro Lights, o sticlă de bere locală, o apă minerală de 1,5 l, o ceaşcă de cafea servită la o cafenea şi o sticlă de Coca-Cola, dar și o cremă de protecţie solară cu factor 15.
 
Tabel 1: Preţuri comparative pentru coşul zilnic – în topul celor 9 destinaţii de petrecere a vacanţei
TABEL 2015

Produse şi servicii Bulgaria Sunny Beach Spania Costa del Sol Croatia  Porec Grecia Corfu Egipt  Sharm el‑Sheikh Italia Sorrento Turicia Marmaris Franta    Nice Romania Neptun
Ceasca cafea Bar/cafeanea 1,19 1,36 1,52 2,83 1.83 2.83 2.15 2.27 1,35
Sticla de bere locala Bar/cafenea 0,9 1,72 2,28 3,96 4.22 3.4 3.44 4.7 1,35
Sticla de Coca-Cola Bar/cafenea 1,48 2,27 2,28 3,17 1.41 2.83 2.15 3.68 1,13
Pahar de vin Bar/cafenea 2,38 1,99 3,17 5,09 5.64 2.83 4.31 5.09 1,35
O sticla de apa mineral de 1, 5 l Supermarket 0,49 0,43 0,91 1,69 0,7 1.69 0.87 0.76 0,9
Crema protectie solara factor 15 Supermarket 5,36 5,59 9,12 10,07 11.27 13.58 8.57 7.08 3,39
Pachet de tigari Marlboro 2,98 4,48 3,8 4,29 2.81 5.66 4.31 7.92 3,39
Cina pentru 2 persoane(include 3 feluri de macare si o sticla de vin local) 35,73 33,94 54.73 44,13 73.83 79.2 38.71 58.84 31,70
TOTAL CHELTUIELI 50,53 51,78 77,81 75,23 101.71 112.02 64.51 90.34 43,56
Preturile exprimate in euro  

 

Top destinatii in functie de pretul cosului de vacanta – €
1 Romania Neptun 43,56
2 Bulgaria Sunny Beach 50,53
3 Spania Costa del Sol 51,78
4 Turcia Marmaris 64,51
5 Grecia  Corfu 75,23
6 Croatia   Kvarner 77,81
7 Franta Nice 90,34
8 Egipt   Sharm el‑Sheikh 101,71
9 Italia  Sorrento 112,02
   În urma analizei acestor date aflăm că la polul opus, considerată drept cea mai scumpă destinație dintre cele analizate de FPTR este Italia – Sorrento, unde turiştii cheltuie, în medie, 112,02 € pentru aceleaşi bunuri şi servicii.

   Datorită prețurilor scăzute, țara noastră este o destinaţie accesibilă de petrecere a concediilor pe litoral, în comparație cu țările competitoare, având puterea de a atrage turiști străini.

 "Chiar dacă pentru turiştii străini petrecerea vacanţei în Romania ar putea fi un chilipir, pentru o parte dintre romani, vacanţa în propria tara rămâne un lux, din cauza puterii scăzute de cumpărare a acestora. Introducerea voucherelor de vacanta, însă, va face ca turismul intern să crească, oferind posibilitatea cât mai multor români să-și petreacă vacanțele în stațiunile de pe litoralul românesc", a mai spus Dragoș Răducan. 

 Anul trecut, litoralul românesc ocupa locul IV în topul celor mai ieftine noua destinatii de litoral, analizate de FPTR, fiind devansata de Bulgaria, Spania și Turcia.

 
 
comunicat de presă FEDERAȚIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMÂNESC 
 
Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top