Skip to main content

Preferinţele turistice ale românilor de  1 Mai în anul 2013
 
COMUNICAT DE PRESĂ  FPTR

PRIVIND PREFERINŢELE TURISTICE ALE ROMÂNILOR DE 1 MAI
 

Românii au cheltuit 19 milioane de lei pentru servicii turistice de 1 Mai, cu 9% mai mult decât anul trecut. În toate zonele turistice din ţară au înoptat aproximativ 100.000 de persoane, faţă de 79.000 anul trecut.

Doar pentru prima parte a minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, zilele libere şi tarifele mai mici comparativ cu perioada similară din 2012 au condus la o creştere a numărului total de turişti de 1 Mai în România cu 26% faţă de anul trecut. Aceştia au cheltuit peste 19 milioane lei doar pentru servicii turistice, cu 9% mai mult decât anul trecut. Cu ocazia sărbătorilor Pascale, urmează un al doilea flux de turişti care vor petrece această sărbătoare alături de cei care se află deja în minivacanţă.

În primele 3 nopţi ale minivacanţei, în unităţile de cazare clasificate de pe litoralul românesc s-au cazat circa 27.500 de români, cu 10% mai mulţi fată de anul 2012. Pe lângă aceştia, peste 10.000 de turişti au înoptat în unităţi neclasificate.

 

Staţiunile cele mai căutate au fost şi anul acesta cele din extremele litoralului, în Mamaia şi Vama Veche unităţile de cazare clasificate fiind ocupate în proporţie de 95%. Chiar dacă litoralul a fost cel mai intens mediatizat, totuşi, pe primul loc în preferinţele românilor au fost destinaţiile turistice rurale, pe care peste 40.000 de români le-au ales şi datorită sărbătorilor de Paşte, imediat următoare zilei de 1 Mai. Pentru acest segment, creşterea este de peste 30%.
 
Staţiunile montane au fost şi ele solicitate de românii care au ales să petreacă ziua de 1 Mai în mijlocul naturii. Aproximativ 20.000 de turişti au ajuns la munte, la fel ca anul trecut. Astfel, unităţile de cazare de pe Valea Prahovei au fost ocupate în proporţie de 60-70%, în timp ce în celelalte statiuni montane gradul de ocupare a fost de până la 60%.   
 
Un alt segment solicitat este cel al staţiunilor balneare, unde au mers în jur de 10.000 de turişti, număr similar cu cel înregistrat în anul 2012. Aceştia au preferat să-şi petreacă zilele libere în aceste staţiuni, deoarece aici tarifele sunt mai mici, iar piscinele reprezintă alternativa mai ieftină a litoralului.

 
Există şi o categorie de turişti care preferă să-şi petreacă zilele libere în Delta Dunării. În această perioadă au sosit în Deltă peste 2.500 de români, pescari pasionaţi sau turişti dornici de inedit. Numarul acestora este de doua ori şi jumătate mai mare decât anul trecut.
 

În privinţa turismului extern, cei mai mulţi dintre românii care au plecat în străinatate cu ocazia zilei de 1 Mai, vor petrece şi Paştele în aceeaşi destinaţie. Cele mai solicitate destinaţii au rămas, ca şi anul trecut, Bulgaria şi Grecia. În total, au plecat în vacanţe în afara ţării peste 8.000 de turişti români, cu 42% mai mult ca anul trecut. Creşterea se datorează, în principal, numărului mare de zile libere comparativ cu perioada similară a anului trecut.
 
Contrar estimărilor vehiculate în ultimele zile despre numărul de turişti care au preferat Bulgaria cu ocazia zilei de 1 Mai, de 15-16.000 de turişti români, în realitate au fost de şase ori mai puţini, aproximativ 3.000 de români trecând graniţa pentru a face o vacanţă în ţara vecină în această perioadă.
 

În România, cheltuielile se extind cu ocazia zilei de 1 Mai şi în zona de divertisment, unde românii au un buget însemnat, rezervat distracţiilor şi activităţilor de animaţie organizate pe litoralul românesc. Cluburile şi discotecile au pregătit petreceri speciale, ceea ce a reprezintat o atracţie suplimentară pentru tineri de 1 Mai. Bugetul mediu de cheltuieli estimat pentru alte servicii, în afară de cazare şi mic dejun, este de 100 de lei pe zi, astfel pentru primele 3 zile de vacanţă pe litoral s-au încasat peste 8,25 milioane  de lei pentru mâncare şi distracţie.
 
Cu toate acestea, din cauza resurselor financiare reduse alocate pentru petrecerea sărbatorilor de primăvară, majoritatea românilor au preferat anul acesta să petreacă separat cele două evenimente. Astfel, de Paşte, va urma un alt flux de turişti, cu această ocazie ei preferând tradiţiile autentic româneşti şi vor alege ca destinaţie de vacanţă tot zonele rurale din România.
                                                                                       

 
 

Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top