Croazierele – segment turistic important pentru Romania in anul 2014
Anul 2014 se confrunta cu un sezon dinamic de rezervari si anulari in cadrul turismului de croaziera in Romania. Cu toate acestea, se inregistreaza o crestere de aproximativ 20% in randul turistilor sositi astfel pe teritoriul tarii.
Daca in anul 2013 un numar de aproximativ 54000 de pasageri au vizitat portul Constanta, in anul 2014, pana la aceasta data, au sosit in jur de 64 500 de pasageri. Cresterea se datoreaza eforturilor conjugate ale CN Administratia Porturilor Maritime Constanta, ale Asociatiei Litoral – Delta Dunarii si ale autoritatilor locale, dar si ale contextului politic nevaforabil din Ucraina, ce a determinat ca toate cursele de croaziera sa inlocuiasca in itinerariul lor portul Odesa cu portul Constanta.
Astfel, multe dintre navele de croaziera care opteaza acum pentru portul Constanta isi prelungesc sederea pe teritoriul Romaniei cu aproximativ 1 noapte, unele ajungand chiar sa isi dubleze sederea fata de anul precedent.
In topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croaziera se situeaza cetatenii americani, urmati indeaproape de cetatenii francezi, italieni si germani. Navele moderne de croaziera fiind foarte cautate datorita facilitatilor oferite, in acest moment Marea Neagra
Pe parcursul zilei în care nava acostează la Constanţa, turistii pot opta sa mearga in excursii precum Tururi de Litoral, Degustari de vinuri la Murfatlar, Croaziere de o zi in Delta Dunarii, Tururi arheologice si la manastiri, Tur de Constanta, Turul de Bucuresti sau programe cu spectacole folclorice si dejun traditional romanesc. Astfel, se estimeaza ca cei 64500 de turisti sositi pe teritoriul tarii chetuiesc in total peste 6 milioane de euro in zilele in care navele sunt acostate in Portul Constanta.
Declaratie Corina Martin, Presedinte Asociatia Litoral – Delta Dunarii: ”Turismul de croaziera cu nave de pasageri in portul Constanta reprezinta o nisa cu un potential real spre care ne concentram atentia in continuare. Portul Constanta, orasul Constanta, dar si Romania, au de câstigat pentru că multe nave de croazieră nu vor mai face escală în portul Odesa. In acest context, consider ca Romania trebuie sa isi consolideze strategia de promovare a destinatiilor romanesti avand in vedere situatia politica actuala.”