Skip to main content

Turism imposibil – Made in Romania

A venit timpul, să spunem  lucrurilor pe nume, care afectează grav imaginea turismului românesc și agenți economici cinstiți din domeniul turismului, iar aici cel mai mult are de suferit agenția de turism și clientul final – turistul, iată temele care le vom aborda de acum încolo:

– Lista neagră și a rușinii turismului românesc, vom publica firmele țepare sau cu practici neloiale, înțelegeri tip cartel etc;

– Recenzii negative privind activitatea turism – semnale de la fața locului;

– Relația necinstită dintre hotelier si agenție: practicile mărșave la care apelează în relația cu agenția pentru a profita de publicitatea gratis făcută de aceasta și a evita să-i plătească comisionul.

Cine câștigă: hotelierul, transportatorul etc

Practic agenția de turism investește bani în promovare gratuită a hotelierului care se dovedeste în final necinsitit.

Ce fac hotelierii?

Raspund în mod voit târziu si incomplet la clarificări, în vederea discreditarii imagini agentiei de turism in perceptia clientului și necesitatea acestuia de a aborda direct hotelierul.

Publică pe siteul propriu o asa zisa ofertă a receptiei, transmite o altă ofertă agentie si alta oferta i se prezinta turistului care suna la receptia hotelului, bineinteles o oferta mult avantajoasă decat a fost prezentată agentiei, care mai si afirma in fata turisului, ca este o ofera scumpa făcută de ”agenția nesătulă”, de fapt constați, în final, că tarifele oferite agenției  sunt de fapt la fel sau mai mari față de tarifele de receptie.

– Oferirea de informatii in mod intentionat eronate si incompletet, menite a-l determina pe turism sa abordeze direct hotleierul.

Refuzul hotelierului de-a comunica, in timp util agentului, agentiei, informațiile solicitate în  speranta ca timpul rămas până la vacanta dorită de către client, îl va presa și va îl va determina sa apelze direct la hotelier si a renunța la countingul facut de agentie.

 Spre exemplu, dacă minorul beneficiază de gratuitate sau reducere si in ce conditii, ei  vin cu o alta varainta mult mai dezavantajoasa , fara a se oferi raspunsul concret  la intrebarea adresata de client, respectiv de agentie.

Valabilitatea si intinderea pachetului de tip ski pass

Incercarea hotelierului, de-a pasa intreaga raspundere si nemultumire a turistului catre agentie de acestia refuza sa ofere agentului toate informatiile, ca in momentul sosirii turistului la receptia hotelului sa solicite acestuia plata unor servicii suplimentare pe motiv ca agentul, rrespectiv agentia de turism nu l-a informat corect si complet, cu toate ca agentia in acuza a solicitat aceste informatii hotelierului, dar raspunsul hotelierului a fost unul evaziv si incomplet, menit ai lasa la dispozitie instrumentele de manopere dolosive , care sa prejucieze imaginea agentiei in fata turistului, clientului, de a obtine foloase necuvenite si necinstite de la turist de catre hotelier.

Lista neagră a hotelierilor care prezintă informații inexacte si mincinoase:

– Palatul Brukenthal Avrig 

– Hotel Șuior – nu răspunde în timp util, la solicitările venite din partea agentiilor, iar în schimb turisului îi răspunde instant.

– agentia de turism TST TURISTIK SRL, practică tarife superioare față de cele publice pe site

Exemplu grăitor: 

Hotel Modern Mamaia, cum întelege sa facă turism de calitate și sa tragă, teapa agențiilor de turism

Hotel Imposbil – Made în România

Hotel Modern Mamaia sau cum înțelege Gucci să facă turism la malul mării.

Urmare a unei solicitării, privind colaborarea agenției noastre cu Hotel Modern Mamaia, iată mai jos ce condiții a impus.

Solicita agentiei de turism să i faca plata integrală în maxim 3 zile (72 ore) lucru inacceptabil nici la ofertele early booking, prin acest mecansim hotelul în cauză, dorește publicitate gratuită din partea agentiei, iar agenția se alege cu paguba si teapa fatisa din partea hotelierului dar si o imagine de neîncredere si neseriozitate din partea turistului.

Practic nici-un turist fie el si pentru un pachet de sezon sau special in conditii de early booking – black friday etc nu va plati in termen de 3 zile catre agentie pretul integral solicitat, dat fiind ca daca soliciti plata in  acest termen, turistul isi pune anumite semne de intrebare, iar prin acest mecansim inselator pus la cale de Gucci, turistul este determinat sa renunte la colaborarea cu agentia si se adreseaze direct hotelierului, care in relatia cu turistul îi ofera alte modalități și termene de plată.

Pe lângă acest aspect agenția trebuie sa crediteze cum s-ar zice în numele turistului plata efectiva a pachetului turistic, fara a respecta nici-o prevedere cadru din legislația, in ce priveste politica de anulare, termenele scadente de plată etc.

Ce face ministerul ?

Nimic, e deservit de funcționari slabi pregătiți, plafonati, care apără interesele cartelurilor…

Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top