Skip to main content

Sibiel este situat la 5 km de Săliste și 24 km de Municipiul Sibiu

Să ajungi la Sibiel, nu pare a fi o problemă…. daca eşti posesorul unui autoturism. Din Sibiu, ne îndreptăm spre aeroport, trecem prin Cristian (în trecut sat al saşilor) şi, de aici, avem două variante:
• fie ne continuăm drumul spre Săliştea Sibiului şi trecem prin Săcel, unde vom face la stânga, iar apoi la dreapta şi în câteva minute …suntem la Sibiel;
• fie din Cristian, ţinem drumul spre Orlat, ajungem la intersecţia de la Săcel, ţinem drumul tot drept,…fiindcă e simplu… şi ajungem la Sibiel. Noi am ales lipsa confortului şi rapiditatea autoturismului, aruncându-ne în spate un mic rucsac şi, mai ales, alegând vinul fiert, cu zahăr şi scorţişoară, pe care nu am uitat să-l punem în acelaşi rucsac. Nu că am fi fost noi consumatori, dar frigul şi mersul pe jos cer vitamine… Plecăm din Gara Sibiu, dimineaţa (ora 7 şi 41 minute), poate pentru noi prea dimineaţă, ….fără bilet… şi, după ce trecem de Orlat, ne coborâm, pentru ca cei 4 Km de mers pe jos să ne coste .. .aproape o oră. Gândul îmi stătea doar la Muzeu şi la trăirile pe care le voi avea, amintirile se înfruptau din vizita anterioară (în urmă cu doi ani).

Am ajuns în Sibiel, locul de naştere al istoricului Andrei Oţelea (1894 – 1977). Trecem pe lângă câteva troiţe şi ajungem la o biserică, a cărei pictură a fost redescoperită, în urma unei zugrăveli. Pereţii înnegriţi, din cauza unui incendiu, au fost decojiţi pentru a fi pictaţi, dar …erau deja împodobiţi de culorile Domnului…
Puteți vizita la Sibiel, Muzeul de icoane pe sticlă și Biserica-monument istoric.
În diversitatea profilului muzeelor României, undeva, într-o micuţă aşezare rurală, la adăpostul munţilor şi dealurilor, acoperite cu pomi fructiferi, găsim un muzeu dedicat icoanelor pe sticlă… Un mic muzeu, dar cu un conţinut ce poate să te facă mândru că eşti român….

În aceeaşi curte, într-o clădire special construită, Muzeul Icoanelor pe Sticlă ne dezvăluie arta meşterilor iconari. Colecţia a început să fie înfiripată de prin anii „70, la iniţiativa preotului Zoasim Oancea, mare parte din ea prin donaţii. Clădirea muzeului, recent construită, adăposteşte nu doar icoane (pe sticlă şi lemn), ci şi ouă încondeiate, mobilier ţărănesc, cărţi vechi, din toate colţurile ţării. Am trăit momentul …şi am plecat spre Orlat, pe jos pentru a ne face norma de kilometri, iar de aici, după o mai lungă aşteptare în gară, spre Sibiu. Dacă doriţi să înnoptaţi la Sibiel, să gustaţi smântâna şi brânza, cu siguranţă veţi găsi unde. Profilul satului este agroturistic, având pensiuni ANTREC.
La Sibiel puteti fi cazat în gospodării tradiționale care au curte și grădină sau livada. Vi se oferă pensiune completă și alte servicii. Va recomanadam sa popositi la Pensiunea Luca, Lunca Sibelului, Adriana etc