Skip to main content

In atentia,
Asociatiilor si Federatiilor din Turism: FPTR, ANAT, ANTREC, etc.

 

Corect ar fi ca propunerile legislative care le propuneti sa fie dezbatute public de mediul economic, dupa caz univeristar/academic direct vizat.

Dvs. ca organism reprezentativ, sa spunem propuneti si lansati o sesiune de dezbateri/seminarii care au ca obiect spre ex.

Normele legale din domeniul turismului – Tema: Autorizatii.

In nici un caz sa propuneti direct ministerului si indirect sa intindeti beneficiarilor direct vizati CAPCANE.

Voi dezvolta mai jos cum stau lucrurile:

Cine va da dreptul ca o federatie de tip ONG sa obligati o persoana fizica care nu face obiectul afilierii sa va ceara acordul sau recomandare in vederea obtinerii brevetului de turism. Asa cum este stipulat in statutul dvs va adresati societatilor comerciale din sectorul turistic si patronatelor din turism, in nici-un caz persoanelor fizice.

– Sunteti cumva institutie de invatamant?

– Confundati atributiile unui ONG cu o autoritate?

– Doriti sa percepeti o taxa solicitantului de brevet de turism ?

Nu inteleg de cand faceti o propunere legislativa, sa-i spunem. Dar din cele punctate nu am prea vazut componentele care intrunesc o propunere legislativa, totodata nu argumentati necesitatea eliminarii (desfintarii) acelui articol-text de lege, cum ii spuneti dvs.

TEXT FPTR

* Desfiintarea art. 25, alin 1, lit c – “absolvent al unui liceu/clase cu profil turistic”
* Desfiintarea art. 40, lit f, pct 4 – “celor care fac dovada ca au lucrat …”

Care juridic se numeste modificare, dupa caz abrogare.

Vreti sa aveti certitudinea ca solicitanti de brevet de turism sunt bine pregatiti pentru a ocupa functii de director, manager ?

Uitati o propunere legislativa, Autoritatea Nationala pentru Turism, prin Institutul National de Cercetare – Dezvoltare in Turism. In vederea obtinerii brevetului de manager sa organizeze periodic examene la nivel national pentru persoanele, care indeplinesc conditiile legale (absolvent de studii superioare/absolvent curs de fomare manageriala, organizat de formator privat autorizat etc). Iar pentru celelalte tipuri de brevete de turism sa se elaboreze norme speciale in functie de pregatirea profesionala, experienta, sa sustina un examen de echivalare etc.

Comisia de examinare constituita sa aloce un loc de evaluator pentru fiecare asociatie, federatie din sectorul turistic, un loc sa revina unui cadru universitar cu experienta in domeniul invatamantului: management turistic si comercial si un loc rezervat reprezentantului autoritatii pentru turism sau INCDT care va detine si functia de presedinte sau secretar.

Astfel s-ar putea creea si cadrul legal pentru organizarea unui corp profesional al managerilor din turism, sa zicem (Ordinul Profesional al Managerilor in Turism sau OPT) care ar duce la ridicarea standardului managerilor in turism, iar printr-o pregatire continuua a acestora, va creste randamentul în vederea conducerii si eficienta indicelui de profitabilitate a unei societatii de turism.

Asa cum propuneti dvs, adica dupa 3 ani de facultate un licentiat in turism, nu este pregatit, in schimb un cursant cu 6 luni este foarte bine scolit si indrepatit sa obtina un brevet de manager in turism.

Oare e corect ? In aceste conditii de ce mai avem specializarii de turism in cadrul facultatilor ? Iar aici obiectiile sunt nenumarate.

TEXT FPTR

* Documentatia pentru obtinerea brevetului de turism sa contina recomandarea federatiei/organizatiei patronale de profil, sau a Comitetul Sectorial Turism, Hoteluri si Restaurante, care are atributii directe in avizarea formarii profesionale in turism, conform legii;

Aceste aspecte de ce nu le supuneti in dezbatere sau sa consultati mediul universitar/academic din ramura turism/geografie? Acestea de multe ori sunt cunoscute de ei, abia cand legea este publicata.

În alta ordine de ideii, aveti reglementare speciala si sunteti autoritate in domeniu sa faceti parte dintr-o comisie, prin care sa obligati toate societatile comerciale din turism sa devina membre ale acestor ong-uri de gen FPTR sau ANAT?

TEXT FPTR

* Din comisia de verificare si intocmire a notei de constatare la fata locului, in vederea clasificarii, sa faca parte si reprezentantul federatiei/organizatiei patronale de profil;
* Documentatia de clasificare intocmita de agentul economic in vederea autorizarii sa contina recomandarea federatiei/organizatiei patronale de profil.

Chiar credeti ca nu este evident ca sugerati ministerului printre altele sa va acorde autoritate/statut special, sa faceti parte din niste comisii, ca subsidiar si indirect sa sugerati agentilor economici care vor face obiectul clasificarii, respectiv licentierii ca intai de toate sa se aflilieze la voi, dupa care ii veti elibera acea recomandare. (iar aici sunt multe observatii de facut indeosebi ANAT-ului. Cazuri concrete prin care ati refuzat afilierea unei agentii de turism nou infiintate, detinatoare de licenta, pe motiv ca numele acelei agentii de turism ar face concurenta unei agentii de turism care apartine unui protejat ANAT, in conditiile in care firma solicitanta are marca inregistrata. iar expunerile pot continuua).

ANAT doreste sa devina autoritate in domeniu?

Adica daca o agentie de turism indeplineste conditiile legale prevazute de legiuitor (ANT), dar care nu primeste recomandarea ANAT sa nu primeasca licenta.

Pe ce motive ca face concurenta loiala si detine un fond de comert si de protectie intelectuala mai bune fata de o agentie membra deja ANAT ?

Un ONG are un prim atribut afilierea care este indentica cu acceptul, deci nu ma poti obliga sa ader la un ONG.

Asa ne infiintam toti ong-uri si solicitam ca fiecare sa ne ocupam de cate un sector, o autorizatie, un document etc.

Ce impartialitate veti mai avea dupa ce mi-ati luat bani ca sa imi emiteti recomandarea sa mai faceti parte dintr-o comisie, vezi cazul clasificarea ANTREC.

Care nici la aceasta data,  nimeni nu a pus la punct confuzia care o creeaza  acestia pe piata de servicii turistice cu privire la clasificarea pensiunilor agroturistice pe flori, in nici un caz margarete cum induc in eroare pe toti cei carora le au intermediat serviciul de clasificare.

Ce autoritate din Romania, cand efectueaza un control care are ca obiect indeplinirea conditiilor si criteriilor privind emiterea de autorizatie da dreptul unui ong sa delege o persoana sa faca parte din comisia de specialitate si evaluare?

Catre ANAT, Daca sustineti ca sunteti asociatia reprezentativa a agentiilor de turism din Romania, De ce nu luati pozitie fata de hotia si nemernicia care o practica societatile de asigurare privind refuzul incheierii politei de asigurare, in cazul firmelor nou infiintate, care pe linga asta, mai solicita agentiei de turism in vederea emiterii politei sa-i puna la dispozitie 1-2 file CEC in alb si îi mareste prima de asigurare de la cateva sute de euro la mii de euro/an.

Nu aveti propuneri legislative sau primeaza interesul economic care-l vizati privind dividendele care urmeaza sa le primiti ca urmare a cotei care o detineti ca actionar_i la o serie de societati de aisgurare?

De ce nu sugerati autoritatii nationale pentru turism sa se aplece foarte serios asupra acestei practici a societatilor de asigurari, care refuza incheierea de polite de asigurare, la agentiile de turism nou-infiintate. Deci atentie nu vorbim de agentii de turism, care au creat probleme, ci de agentii de turism care sunt la inceput de drum si prin aceste manopere viclene, le obstructionam activitatea.

Practic la ora actuala normele privind asigurarea nu isi produc efectele pentru care a fost stabilita. Polita de asigurare devine inutila in situatia producerii riscului, iar turistul pagubit nu este despagubit de societatea de asigurare nici, cand acesta obtine o hotarare judecatoreasca favorabila si definitiva.

Ce ati facut in acest sens ? Nimic!

Indicat ar fi ca un anumit procent din fiecare serviciu prestat de o agentie de turism, spre ex la un anumit pachet, sa se perceapa un comision/procent fix, care sa fie pus la dispozitia autoritatii in turism, prin constituirea casei de asigurari in turism sau a unei societati de asigurare in turism, aflata sub directa coordonare a autoritati publice centrale, iar aceasta in urma constatarilor (anchetei) efectuate dispune plata despagubirii care revine turistului pagubit etc.

Acest subiect poate fi dezvoltat.

 

Cu stima

Mihai Danaila

www.RomaniaTuristica.ro

100 % Turism Romanesc

 

Publicat la data: 29.04.2013, ora 13:00

Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top