Skip to main content

Agențiile de turism la un pas de faliment

Patronat: Peste 1.000 de agenții de turism vor intra în faliment dacă vor fi obligate să-și majoreze capitalul social, cum cere Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT)

Peste 1.000 de agenții de turism, care înseamnă mai mult de două treimi din cele care activează pe piața românească, vor dispărea dacă se va pune în practică propunerea Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), care a solicitat mărirea capitalului social al agențiilor de turism de la 200 de lei la 25.000 de lei.

"Dacă acest scenariu va fi pus în practică, peste 3.000 de agenți de turism își vor pierde locurile de muncă", a declarat prof. dr. Dragoș Rădulescu, președintele Patronatului Național al Agențiilor de Turism (PNAT).

Din acest motiv, numeroase agenții au solicitat aderarea la nou înființatul PNAT, pentru că nu se mai simt reprezentate de ANAT, iar interesele lor nu mai sunt apărate de către această asociație. De altfel, ANAT a dat in judecata PNAT, contestand infiintarea acestui patronat.

ANAT a cerut Autorității Naționale pentru Turism (ANT) introducerea de noi prevederi în legislație prin care agențiile de turism să fie obligate să constituie capital social în valoare de 25.000 lei.

"Activitatea agențiilor de turism nu justifică un capital social atât de mare și mulți au plecat de la zero cu investiții de o mie sau două mii de euro, ajungând acum agenții de succes. Dacă cineva le cere agențiilor mici sau celor aflate la început de drum să plătească încă 25.000 de lei, e ca și cum le-ar semna falimentul. Conducerea ANAT justifică această solicitare prin intenția de a elimina de pe piață riscul ca agențiile să păcălească turișii, însă uită că majoritatea agențiilor care <> au fost membre ANAT", a mai spus Rădulescu.

Conducerea ANAT a solicitat și modificarea textului Legii Turismului, astfel încât să nu se diferențieze asigurarea obligatorie de insolvență sau faliment în functie de veniturile agenției, măsură pe care PNAT o consideră ca fiind în contradicție cu principiile economiei de piață și a liberei concurențe. Astfel, dacă o agenție are afaceri de câteva zeci de mii de euro, va plăti aceeași sumă la asigurare cu o agenție cu volum al vânzărilor de zeci de milioane de euro. Bugetele agențiilor mici nu vor putea suporta plata acestei sume, iar agențiile mari vor rămâne singure pe piață.

În România sunt licențiate aproximativ 3.500 de agenții de turism, dintre care active sunt doar 1.500.

Concluzia Adunarii Generale a PNAT, care a avut loc marți, 8 decembrie, a fost că în urma pierderii licenței a peste aproximativ 1.000 de agenții de turism (mici și mijlocii), clienții acestora vor fi atrași ca un magnet de marile agenții de turism, ai căror reprezentanți sunt în conducerea ANAT.

PNAT s-a afiliat la Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), iar prof. dr. Dragoș Rădulescu, președintele PNAT, a devenit conform statutului FPTR vicepreședinte al acestei federaţii.

 

România Turistică a semnalat de mai multe ori că prin propunerile ANAT se urmărea de fapt, crearea premiselor monopolului de piață controlat de mai marile Agenții de turism – membre ANAT.

Vezi aici expuneri:

Mafia din Turism, ANAT-Paravanul cartelului din turism

Sa facem ordine in turism!

Patronatele și sindicatele au căpușat turismul

 

Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top