Skip to main content

Brandul turistic al oraşului Bistriţa, adoptat de autorităţile locale în anul 2011, este reprezentat prin trei elemente, respectiv: sigla (imaginea stirizată a Bisericii Evanghelice Bistriţa şi a pasajelor medievale), mascota (struţul cu coroana regală pe cap şi potcoavă în cioc) şi sloganul (,,Bistriţa, poarta Transilvaniei").

În privinţa siglei s-a ales ca imagine Biserica Evanghelică Bistriţa, cea mai înaltă clădire a judeţului, prin turnul de 75 m, dotat recent cu lift, dar şi cea mai reprezentativă prin vechimea medievală şi elementele pe care le conţine, respectiv o orgă funcţională cu o vechime de peste 500 de ani, cele 23 de steaguri ale breslelor medievale şi cea mai veche sculptură gotică din Transilvania, reprezentând un cavaler.

Mascota brandului turistic, struţul cu coroana regală şi potcoava în cioc, extrem de controversată în momentul adoptării, provine se pare de pe vechea stemă a oraşului şi poate fi întâlnit, în diverse culori pe străzile oraşului, fiind deosebit de atractiv pentru copii.

Sloganul a fost ales cu gândul la poziţia geografică a judeţului, la limita cu Bucovina şi Maramureşul, deci o adevărată ,,Poartă a Transilvaniei". Adoptarea brandului turistic al Bistriţei a fost un proces de durată realizat cu consultarea publicului şi a specialiştilor.

 

Cristina Rusu

Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top