Agenția de turism România Turistică oferă tuturor categoriilor de turiști, care doresc să cunoască România ca destinație turistică, produse și servicii turistice de cea mai bună calitate la tarife oneste.
Efectuăm rezervări pentru toate tipurile de unități de cazare
Efectuăm rezervări la toate tipurile de unități de alimentație publică
Bilete sejur – vacanță în România: la munte, litoral, deltă, balneo, spa, tratament
Organizăm circuite interne cu tematică culturală, istorică, etno-folclorică
Organizăm sejururi, excursii și drumeții în toata tara
Organizam tabere scolare la munte si la mare pentru elevi/studenți
Organizăm cantonamente sportive – stagii de pregătire sportivă la munte și la mare
Excursii în toată țara cu ghid autorizat
Drumeții montane cu ghid autorizat, specializat pe turism montan
Pelerinaje – circuite religioase la toate mânăstirile din România
Organizăm Evenimente – Conferințe – Recepții – Banchete
Organizăm targuri – simpozioane
Croaziere pe Dunăre – Cazane – Defileul Dunării – Delta Dunării
Vizite ateliere de manufactură și ateliere de artă
Garantăm pentru o vacanță liniștită și reușită
Rezervari bilete/locuri: concerte/evenimente sportive, evenimente artistice/culturale, concerte, festivaluri, seri folclorice, degustări de vinuri, vizite obiective turistice
Facilităm obtinerea de polite de asigurare pentru agentii de turism, călătorii/medicale de căăatorie, schi
AGENȚIA DE TURISM ROMÂNIA TURISTICĂ oferă tuturor categoriilor de turiști, care doresc să cunoască România ca destinație turistică, produse și servicii turistice de cea mai bună calitate la tarife oneste.
- Efectuăm rezervări pentru toate tipurile de unități de cazare;
- Efectuăm rezervări la toate tipurile de unități de alimentație publică;
- Bilete sejur – vacanță în România: la munte, litoral, deltă, balneo, spa, tratament;
- Organizăm circuite interne cu tematică culturală, istorică, etno-folclorică;
- Organizăm sejururi, excursii și drumeții în toata tara;
- Organizam tabere scolare la munte si la mare pentru elevi/studenți;
- Organizăm cantonamente sportive – stagii de pregătire sportivă la munte și la mare ;
- Excursii în toată țara cu ghid autorizat;
- Drumeții montane cu ghid autorizat, specializat pe turism montan;
- Pelerinaje – circuite religioase la toate mânăstirile din România;
- Organizăm Evenimente – Conferințe – Recepții – Banchete;
- Organizăm targuri – simpozioane;
- Croaziere pe Dunăre – Cazane – Defileul Dunării – Delta Dunării;
- Rezervari bilete/locuri: concerte/evenimente sportive, evenimente artistice/culturale, concerte, festivaluri, seri folclorice, degustări de vinuri, vizite obiective turistice;
- Vizite ateliere de manufactură și ateliere de artă;
- Facilităm obtinerea de polite de asigurare pentru agentii de turism, călătorii/medicale de căăatorie, schi,
Garantăm pentru o vacanță liniștită și reușită!
Contract de Comercializare a Pachetelor de Servicii Turistice Interne, valabil pe teritoriul României
Nr. __ din data de / / 2022
Părţile Contractante :
1. ROMÂNIA TURISTICĂ S.R.L., înmatriculată la, ORC Brașov sub J8/899/2016, având inițial J40/7104/2013, Identificator unic la nivel european EUID ROONRC.J8/899/2016, având atribut fiscal CUÎ/CIF: RO31739462, cu sediul social în Localitatea Municipiul Brașov, Bulevardul Griviței nr. 91, Ap. 1, România, Cod Poștal 500173, Coordonate GPS: 45.6529347, 25.6060923, Tel/Fax: 0268 420905, Tel Mobil: 0722 9104222, 0741 657495, e-mail: agentia@romaniaturistica.ro, Web-site: www.romaniaturistica.ro.
Titulară a Licenței de Turism Organizatoare nr. 548/2018, emisă de Ministerul Turismului la data de 14.01.2019, reînoiește Licența nr. 6954/2017, respectiv nr. 6954/2017, având încheiată Poliță de Asigurare Seria I nr. 56012 valabilă în intervalul 22.01.2022 – 21.01.2023 – Omniasig.
Operatorul economic are următoarele conturi deschise – Cont IBAN: RO62INGB0000999905154084, deschis la ING Bank Brașov; Cont IBAN: RO29BTRLRONCRT0463637601, Deschis la Banca Transilvania Brașov, iar pentru operațiuni cu instituții bugetare Cont IBAN: RO93TREZ1315069XXX017473, deschis la Trezoreria Operativă a Municipiului Brașov, reprezentată legal prin administrator/manager firmă de turism dl. DĂNĂILĂ MIHAI, în calitate de prestator denumit în continuare – AGENȚIA DE TURISM România Turistică (R.T.)
şi
Turistul/reprezentantul turistului, domnul/doamna ……………………………………, domiciliat/domiciliată în ………………………………, telefon ……………, posesor/posesoare al/a cărții de identitate seria ….. nr. …………, eliberat/eliberată de SPCLEP ……………….la data de ……………….., email, telefon au convenit la încheierea prezentului contract.
au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
1.2. Servicii contractate în situația gruprurilor organizate/ număr de persoane/nume și prenume beneficiari, acesșia se pot regăsi și în anexă, parte integrantă a contractului.
1.3. Statusul rezervării / comenzii în momentul încheierii contractului (confirmată, neconfirmată, în curs de confirmare etc)…………………………………………………………………..
În cazul neconfirmări serviciilor (cazare, masă, transport, SPA, Ski-pass etc), agenția va oferi turistului o variantă alternativă, dacă turistul nu este de acord cu aceasta, la cererea turistului i-se va returna integral avansul.
II. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
a) în momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condiţiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenţiei de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii turistice, Agenţia poate solicita un avans de la 10 la % până la 50 % din preţul pachetului turistic sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcţie de data la care turistul solicită serviciile. Dacă înscrierea, respectiv rezervarea intervine cu mai puțin de 15 zile calendaristice înaintea plecării, pachetul turistic se va achita integral. În cazul nerespectării termenelor și condițiilor de plată, Agenția R.T. își rezervă dreptul de a anula rezervarea, implicit călătoria.
În cazul în care conţinutul bonului de comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice şi confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunţe la călătoria turistică datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI.
În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice primite în scris de la Agenţie sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite;
c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziţia turistului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace de comunicare electronică (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenţie, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în modalităţile prevăzute mai sus conţine clauzele prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată.
2.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
III. Preţul contractului şi modalităţi de plată
3.1.1. Preţul contractului este ……….. lei și cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenției (prețul a fost calculat ținând cont de conceptele și tarifele în vigoare la data de…………., când s-a conceput programul/oferta turistică. Identificarea prețului va putea fi regăsit, după caz și va fi specificat în bonul de comandă, cataloagele proprii, pliantele promoționale editate în acest scop, ofertele publicate pe site-ul Agenţiei R.T. www.romaniaturistica.ro, câte și alte mijloace de comunicare electronică – portaluri partenere, anunțuri publicate în presa scrisă, iar acesta se va regăsi și pe factura fiscală cât și pe documentul de plată.
3.1.2. În situația contractării serviciilor turistice de tip early booking, last minute, etc reducerea este inclusă în pachet, iar procentul precizat se aplică numai serviciilor specificate în ofertă. În acest caz, orice modificare a contractului sau ofertei față de ofertă specială, solicitată de turist, determină anularea rezervării cu penalizări și refacerea acesteia la prețul pieții și condițiile din momentul reînscrierii. De asemenea, nerespectarea condițiilor de plată aplicate pachetelor și rezervărilor tip EB, LM, etc determină modificarea prețului pachetului conform ofertei standard.
3.2. Modalităţi de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se percepe un Avans în cuantum de ………. lei, reprezentând (50 %) se achită până la data de …………………………, iar diferența (50%), reprezentând plata finală se va face până la data de …………………., termen limită, cu 15 zile înainte de data începerii sejurului contractat.
a) Pentru rezervările de ultim moment sau pentru anumite evenimente speciale, agenția de turism, are dreptul să solicite plata integrală, conform ofertei scrise transmise către client.
b) Plata serviciilor aferente contractului, se efectuează doar în Lei în contul IBAN al firmei RO62INGB0000999905154084 – ING Bank Brașov, sau Cont IBAN: RO29BTRLRONCRT0463637601, Deschis la Banca Transilvania Brașov, prin instrumentele de plăți bancare online afișate pe siteul agenției de turism
3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare electronică acceptate de părți, după cum urmează
- Prețul contractului se va achita integral sau în două rate egale dacă începerea pachetului turistic este mai mic de 15 zile, înainte de data plecării sau începeri pachetului turistic
- Prețul contractului se va putea achita în două rate , conform înțelegerii părților sau condițiilor din ofertă, dacă începerea pachetului turistic este mai mai mare de 30 zile, înainte de data plecării sau începeri pachetului turistic
- Prețul contractului se va putea achita în două sau mai multe rate, conform înțelegerii părților sau condițiilor din ofertă, dacă începerea pachetului turistic este mai mai mare de 6 zile, înainte de data plecării sau începeri pachetului turistic, diferența se achita după ce agenția confirmă în scris turistului prin una din mijloacele electronice: e-mail, fax, print, rezervarea solicitată
b) pentru serviciile turistice care sunt organizate exclusiv de agenție, acestea nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează: excursii, tabere, banchete etc
IV. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
4.1. Agenţia se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, Agenţia poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit. b) şi c), informarea se va face în timp util pentru a permite turistului să decidă începerea călătoriei.
4.3. În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006 . Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
4.5. Agenţia poate modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.7. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice;
c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.8. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu 5 zile, înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
d) obligaţiile turistului sunt reiteerate și prevăzute la 5.10 , 5.11 şi 5.13 .
4.9. Agenţia parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă turistului aflat în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
V. Drepturile şi obligaţiile turistului
5.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilităţii de participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate şi cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi niciodată agenţiei de turism (debitorului cedat). Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în România, turistul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă, la ora 12, 00 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului.
5.3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie, acesta având dreptul la rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este obligat să comunice Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.7 lit. b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
5.5. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se consideră că toate modificările au fost acceptate şi turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care turistul reziliază/denunţă unilateral contractul în temeiul pct. 5.4 sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile menţionate la pct. 5.6 , turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 b) ;
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
5.8. Turistul are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii turistice contractat.
5.9. În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la momentul respectiv şi încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
5.11. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenţia de turism sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare – enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.14. Agenţia de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
5.15. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.
VI. Renunţări, penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
6.1.1. În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt de:
a) 0 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval cuprins între 90 de zile – 60 zile calendaristice, înainte de data începerii sejurului;
b) 10 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 60 zile calendaristice, înainte de data începerii sejurului, cota de penalizare se va calcula pentru renunțările apărute în intervalul 59 de zile – 30 zile calendaristice;
c) 25 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 30 zile calendaristice, înainte de data începerii sejurului, cota de penalizare se va calcula pentru renunțările apărute în intervalul 29 zile – 15 zile calendaristice ;
d) 50 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 15 zile calendaristice, înainte de data începerii sejurului cota de penalizare se va calcula pentru renunțările apărute în intervalul 14 zile – 6 zile calendaristice;
e) 100 % din preţul pachetului de servicii turistice, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă renunțarea se face într-un interval mai mic de 5 zile calendaristice sau pentru neprezentarea la programul turistic conform pachetului de servicii.
f) 100 % din preţul pachetului de servicii turistice, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului special ex: Early Booking, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea sau pentru neplata la termen pentru pachetele promoționale de tip Early Booking, Last Minute etc.
g) Condițiile de anulare/penalizare indicate la punctele (a-f) sunt standard și se aplică în toate cazurile, cu excepția celor în care ofertele și programele speciale de tip Crăciun, Revelion, Paste, croaziere, pachete dedicate turstului individual, hotelierul sau sistemele de rezervări online a prevăzut condiții speciale pentru acel tip de ofertă sau pachet. Pe lângă penalitățile indicate mai sus, turistul va suporta și eventualele taxe ocazionate cu organizarea pachetului-sejurului turistic, dacă acestea nu sunt incluse în valoarea contractului.
6.2. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans, dar nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1 .
6.3. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d), respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6.7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.8. Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia.
6.9. Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată.
VII. Reclamaţii
7.1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale Agenţiei de Turism ”România Turistică” sunt următoarele :
Telefon: 0268 420905
Fax: 0268 420905
Mobil: 0722 910422, 0741 657495
E-mail: agentia@romaniaturistica.ro
7.2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare Omniasig Vienna Insurance Group S.A., București, Strada Aleea Alexandru nr. 51, Sector 1, București – 011822. Agenția de Turism R.T. deține Poliţa de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau sumelor achitate de către turist în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției de Turism Poliță de Asigurare Seria I nr. 56012 valabilă în intervalul 22.01.2022 – 21.01.2023 – Omniasig, este afişată pe pagina web a agenţiei de Turism România Turistică (http://www. RomaniaTuristica.ro)
8.2. Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în care turistul solicită Agenţiei contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2 .
8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate la 8.2.2 , 8.2.3 şi 8.2.5;
c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.
8.2.9. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul către turist, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar între turist şi asigurator.
IX. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, tichetul de vacanță, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.
X. Dispoziţii finale
10.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată.
10.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
10.4. Turistul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism.
10.5. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.
10.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Agenţia de Turism |
Turistul (numele şi prenumele) ……………………. |
Adresa
Date firma
Tichete de vacanță
* Acceptăm Tichete de Vacanță pe suport tipărit (hârtie) și card: Edenred, Up Romania și Sodexo.
** Tichetele de vacanță trebuie să fie valabile și predate la sediul agenției sau trimise prin curierat rapid/poștă.