Skip to main content

Elena Udrea, ministrul dezvoltării regionale si turismului, a lansat brandul turistic al României, joi, 29 iulie a.c., în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai.

În ceea ce priveste identitatea vizuală a brandului turistic, aceasta este sustinută de un element grafic puternic ancorat în natura si traditia românească, completat de o invitatie adresată publicului tintă. Simbolul grafic sugerează varietatea formelor de relief specifice României si trimite la elementele primordiale pamânt-apă, natură sălbatică, aventură, dinamism. ”Explore the Carpathian Garden” se constituie într-o invitatie adresată tuturor celor care doresc să descopere “cărări neumblate” cu natură neatinsă, cultură autentică si traditii străvechi.

Proiectul de brand initiat de Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului este finantat din fonduri europene prin Programul Operational Regional 2007-2013 si are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive si cresterea atractivitătii României în străinătate. În acelasi timp, proiectul urmăreste atingerea obiectivelor specifice stabilite prin Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026: dezvoltarea durabilă a turismului autohton, recunoasterea domeniului ca factor cheie în cadrul economiei, initierea unui proces de constientizare a populatiei României cu privire la atractiile turistice ale tării si stimularea dorintei de a le face cunoscute oaspetilor.

Cu această ocazie, ministrul Elena Udrea a declarat că România trebuie să abordeze promovarea pe piata internatională într-un mod profesionist, pentru a face fată competitiei acerbe existente la nivel global: „România, ca destinatie turistică, are nevoie să se afirme pe plan mondial, să se distingă si să devină memorabilă; de aceea, realizarea acestui brand devenise imperativă”.

Brandul turistic al României, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetări de piată desfăsurate în România si în cele 8 piete principale pentru turismul românesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria. Studiul include două componente: una calitativă si alta cantitativă, cuprinzând 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.

Concluziile cercetărilor de piată au evidentiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventură, turismul balnear si wellness. În acelasi context s-a stabilit că principalele avantaje competitive ale României sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viată.

Elena Udrea a subliniat o concluzie importantă a acestor studii, potrivit căreia turismul de masă nu se potriveste acum României si este mai eficient să canalizăm investitiile către acele zone care s-au dovedit a detine un potential major. Zonele care vor reusi să îsi păstreze caracterul, autenticitatea si modul traditional de viată vor trezi interesul tot mai multor segmente de potentiali vizitatori, tinând cont de faptul că pe piata internatională se remarcă două tendinte importante: aceea de sofisticare a gustului turistilor, aflati în căutare de experiente deosebite, precum si cresterea numărului celor care optează pentru vacante în care arta, cultura, istoria, educatia si spiritualitatea joacă un rol important.

Grupul tintă vizat este reprezentat de călătorii cu discernământ („discerning travelers”), dispusi să întreprindă eforturi suplimentare pentru a ajunge în locuri neexplorate si să evadeze din zonele aglomerate de turismul de masă. Acesti oameni călătoresc frecvent, trăiesc în orase medii/mari, duc o viată sănătoasă si activă, sunt deschisi si toleranti, aleg destinatii cu valori în care cred si pe care le împărtăsesc, respectă mediul natural, social si cultural, sunt experimentati în utilizarea tehnologiilor de ultimă generatie, citesc mult, atât acasă, cât si în călătorii, caută detalii despre locurile unde călătoresc folosind internetul, ghidurile de călătorie sau alte recomandări. Călătorii cu discernământ sunt lideri de opinie si formatori de tendinte, iar recomandările lor pot conduce la atragerea unor noi segmente de turisti către destinatiile care i-au impresionat în mod plăcut.

Elena Udrea a accentuat ideea că este important ca autoritătile publice locale, operatorii din turism si toti ceilalti factori implicati să-si asume alături de MDRT, sarcina de a dezvolta si promova produsele turistice românesti conform liniilor identificate în cercetarea de brand.

După lansarea internatională a brandului va urma campania de comunicare si promovare a României ca destinatie turistică, mergând pe coordonatele oferite de cercetarea efectuată pe pietele tintă si folosind identitatea vizuală aferentă brandului.

Comunicat MDRT

Agenția România Turistică

Author Agenția România Turistică

More posts by Agenția România Turistică

Leave a Reply

Top